בן גביר מסכם תקופה: "מודה לקב"ה שלקחתי את התיק הזה"

מהדורת הבוקר No Comments on בן גביר מסכם תקופה: "מודה לקב"ה שלקחתי את התיק הזה"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסכם שלושה חודשים בתפקיד בשיחה עם 'קול חי', מספר על מידת השפעתו והיחסים עם המפכ"ל, טוען כי חל שיפור ביחס המשטרה לחרדים ומדבר גם על הרפורמה המשפטית: "אסור היה לעצור"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (שלישי) וטען כי תחת כהונתו – חל שיפור ביחס המשטרה לחרדים.

ההשפעה על מדיניות המשטרה

בפתח הריאיון, נשאל השר האם אינו מתחרט על הבחירה להכנס למשרד לביטחון לאומי, נוכח הידיים הכבולות: "אני כל דקה מודה לקב"ה שלקחתי את התיק הזה. לא מתאר לעצמי מצב שהייתי יושב בצד ואומר – למה לא עושים ככה ולמה לא ככה. אני לא מפחד מאתגרים. זה באמת לא תיק פשוט. יש הרבה מכשולים והתערבות של גורמים משפטיים, אבל כל דקה שאנחנו עושים משהו במשרד הזה אני מודה לקב"ה עליה. אנחנו עושים המון".

"זה לא נכון שלא 'סופרים' אותי", הוסיף בן גביר. "רק אתמול הייתה ישיבה ואחרי שדפקתי על השולחן ואמרתי שאקים משמר לאומי – פתאום הגיעו כל הקצינים והתחילו לשכנע רק למה חשוב שזה יהיה תחת המשטרה. עדיין יש לשר כוח. הלוואי שהיינו כאן כמו ארה"ב שהשר הוא הממונה באמת על הארגון".

השר התייחס לסערת תנאי האסירים הביטחוניים: "צוחקים עלי עם סיפור הפיתות, אבל זה הכי כאב למחבלים האלה". על רישוי כלי יריה, אמר: "12 אלף כלי נשק אושרו לאזרחים מאז שנכנסתי".

בן גביר תקף את התקשורת: "בשלושת חודשים האחרונים אני מרגיש שהתקשורת שמה אותי כיעד. סימנו אותי כיעד שאם אני אצליח בתפקיד הזה – השמאל יישאר באופוזיציה שנים רבות. הם מטנפים עלי. אבל כמה שהם צועקים ונגד אני מרגיש שאנחנו עושים את הדברים הנכונים".

הוא נשאל על יחסיו עם השוטר מספר אחת: "היחסים עם המפכ"ל טובים. ברור שיש מחלוקות. אני מבין את האילוצים של המשטרה. אבל אני רוצה כוח ייעודי למשימות לאומיות. התייעצתי עם מומחים". על אחד החששות מהקמת המשמר: "כל לילה פועלים יחד צה"ל, שב"כ וימ"מ. האם יש ירי כוחותינו על כוחותינו?"

הרפורמה המשפטית

"אני חושב שעצירת הרפורמה הייתה טעות גדולה", אומר בן גביר. "אסור להיכנע לטרור. יכול להיות שהיה צריך להסביר יותר טוב. כולנו סומכים על יריב לוין שרוצה להביא רפורמה חשובה".

השר התייחס לדיון שהתקיים אתמול בבג"ץ נגד מינויו: "אני מוצא את עצמי אתמול בדיון כל כך מביך בעליון. שני אנשי שמאל קיצוני טוענים שאסור לי להיות שר כי צעקתי על טיבי מחבל. זה מסביר כמה חשובה הרפורמה. הם  רוצים לנהל את העולם למרות שהיו בחירות. עצם הדיון שערורייתי".

בן גביר שיבח את ראש הממשלה: "נתניהו נתן לי גיבוי מלא בנושא המשמר הלאומי, זה ראוי להערכה".

"אם ההידברות לא תצא לפועל – רפורמה עכשיו. אינני יודע אם הצד השני באים נקיי כפיים, אבל רפורמה חייבים. נתניהו הבטיח לי שאם ההידברות לא תצליח הרפורמה תחזור לשולחן".

"זו ממשלה טובה", הדגיש. "זה לא סוד שבאותו יום שעצרו את החקיקה שקלתי להתפטר, אבל שמעתי את הצעקות של המפגינים נגד הרפורמה והחלטתי שאני לא רוצה לתת להם את הצ'אנס לחזור לשלטון. אני לא אומר שאין קווים אדומים".

אלימות שוטרים נגד חרדים

על אלימות שוטרים נגד החרדים והימין: "על זה היה הפיצוץ הראשון ביני ליועמ"שית. הייתה הפגנה של הימין לפני כמה ימים ואמרתי למפכ"ל אני מזכיר לך את המדיניות שלי – שוויון. באותו ערב, צריך להודות – היה שוויון. יש שיפור ביחס לחרדים. פחות אלימות כלפי חרדים. כל פעם שיש אלימות ישר המפכ"ל ומפקדי המחוזות נותנים לי דין וחשבון. זו מדיניות שלא הייתה כאן".



0 תגובות